2025
01:02
Rugpjūčio 15

ŠMM parengto Aprašo diegimas mūsų lopšelyje-darželyje

Redaguota: 2015-06-16 14:42

 

  Lietuvoje pirmą kartą parengtas „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas“. Tai gairės, padėsiančios auklėtojams, tėvams, švietimo pagalbos specialistams geriau suprasti, ko per pirmuosius šešerius metus gali pasiekti vaikas. Šis aprašas padės geriau atpažinti vaiko ugdymosi pasiekimus ir poreikius, rengti ir atnaujinti įstaigos ikimokyklinio ugdymo programą, pritaikyti ją kiekvienam vaikui pagal jo poreikius ir gebėjimus.  

Žaismingai iliustruotame leidinyje į ikimokyklinį ugdymą žvelgiama iš vaiko perspektyvos – jis pripažįstamas kaip savo poreikius turinti individualybė, pasaulį pažinti ir suprasti geriausiai gebanti pati aktyviai veikdama: bandydama, kurdama, tyrinėdama, žaisdama ir taip kaupdama savo asmeninę patirtį. Pasiekimų apraše pristatyta 18 vaiko ugdymosi sričių, kurios aprėpia visus svarbiausius vaiko pasiekimus nuo gimimo iki 6 metų: kasdienius gyvenimo įgūdžius, fizinį aktyvumą, emocijų suvokimą ir raišką, santykius su suaugusiaisiais ir bendraamžiais, sakytinę ir rašytinę kalbą ir kt. Pvz., „Rašytinės kalbos srities pasiekimuose“ glaustai aprašoma, ką paprastai sugeba 3 metų mažylis – jam jau rūpi knygelės ir paveiksliukai, trimetis mėgsta vartyti knygas, jam labai patinka, kai knygeles skaito, varto ir su juo apie tai kalbasi suaugusieji. Trimečio rašytinė patirtis taip pat tobulėja labai intensyviai – iš pradžių jis tik stebi rašančiuosius, domisi įvairiomis rašymo priemonėmis, brauko linijas. Keturmetis jau pats bando rašyti, o nerišliuose jo piešiniuose galima pastebėti ne tik raidžių elementų, bet jau ir pačių raidžių.    

 

   Pradėjusios įgyvendinti bei taikyti savo darbe naujai parengtą „Aprašą“, penktadienį, birželio 12 d., baigiant mokslo metus ir analizuojant savo veiklą metodiniame posėdyje, kalbėjomės, kaip sekasi praktiškai fiksuoti ir stebėti vaikų ugdymosi rezultatus.

Nagrinėjome ikimokyklinio ugdymo kaitos tendencijas bei iššūkius, aptarėme vaikų pasiekimų stebėjimo patirtis, mokėmės atpažinti ir įvardyti skirtingų poreikių vaikų pasiekimus bei ugdymo (si) pažangą, o taip pat įvertinti savo darbo kokybę.

 

 

pasitarimas1pasitarimas3

specpaveikslelispasitarimas