Šalčininkų rajono ikimokyklinio ugdymo auklėtojų pasitarimas Jašiūnuose
Redaguota: 2016-04-15 10:33
Šalčininkų r. Jašiūnų lopšelio-darželio “Žilvitis” direktoriaus pavaduotoja ugdymui I. Voicinovič pranešė, kad 2015 m. gruodžio 29 d. metodinio būrelio pasitarimo metu buvo paskirtas „bandomasis laikotarpis“: iki balandžio mėnesio planuoti veiklą pagal naują planavimo formą („PASIEKIMŲ APRAŠAS“). Buvo nutarta balandžio mėnesį organizuoti ikimokyklinio ugdymo pedagogių pasitarimą-susitikimą su savo planais ir pasiūlymais, esant reikalui, dėl planavimo.
Darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui pristatė pranešimą – „Ugdomojo proceso planavimo įgyvendinimo ypatumai darželyje“.
Svarbiausi pranešimo aspektai:
- Planavimas turi būti orientuotas į vaikų ugdymosi rezultatų siekimą;
- Derinti pedagogo tikslingai numatytą vaiko veiklą, orientuotą į rezultatų siekimą ir spontanišką, savaime kylančią pačių vaikų sumanytą veiklą;
- Planuoti vaikų pasiekimus, o ne temą;
- Planuojant atsižvelgti į vaikų Pasiekimų aprašą bei įstaigos vaikų ugdymo programą ar priešmokyklinio ugdymo programą;
- formuluoti uždavinius būsimuoju laiku, kaip baigtinį rezultatą (sukurs, atras, išgyvens) arba bendratimi, kaip uždavinį vaikui (atliepti kito būseną, priimti sprendimus, jausti atsakomybę už savo ir kitų saugumą) arba kaip ikimokyklinio ugdymo auklėtojo siekimą, kad vaikas įgytų žinių, išsiugdytų gebėjimą, ugdytųsi nuostatas (siekti, kad vaikas: atlieptų kito būseną; priimtų sprendimus; jaustų atsakomybę už savo ir kitų saugumą ir pan.);
- planuojant atsisakyti žodžių: skatinti, supažindinti, mokyti, ugdyti, žadinti, lavinti, suteikti žinių, sudaryti galimybes – tai rodo dėmesį procesui, o ne rezultatui;
- Palikti erdvės vaikų spontaniškumui, savarankiškai veiklai;
- Planuoti galima: kiekvienai dienai, savaitei, numatyti tik gaires arba tik uždavinius, visa kita palikti spontaniškai kilusioms idėjoms realizuoti;
- Į pagalbą pedagogams liko pasiūlyti veiklą atspindintys žodžiai bei planų pavyzdžiai lietuvių ir lenkų kalba (prisegta).
Vyko aptarimas ir svarstymas. Auklėtojos dalijosi patirtimi dėl naujos planavimo formos diegimo darželiuose ir mokyklose, kokie kilo nesupratimai. Drąsiai, noriai išsakė savo abejones, pasiūlymus, pastebėjimus. Aptarimo metu buvo pasiūlyta pakeisti dabartinės planavimo lentelės pavyzdį ir atsisakyti skyrelio „Priemonės“.
Pirmininkė, Nijolia Bilinskaja, Šalčininkų J. Sniadeckio gimnazijos priešmokyklinio ugdymo grupės mokytoja, pasiūlė pritarti naujai pasiūlytai planavimo lentelei ir planuoti pradėti pagal naują ugdomojo proceso planavimo lentelę nuo š. m. rugsėjo mėnesio.
Pasiūlymas buvo apsvarstytas. Pasiūlymą palaikė visos ikimokyklinio ugdymo pedagogės.






